jul?

ja tänk det kan man inte tro när jag ser ut genom fönstret, när jag vaknade upp hos pappa idag hade jag ingen som helst julkänsla i kroppen, men nu - hemma hos mamma där hon har julstökat runt hela dagen med alla matförberedelser så känner jag igen mej igen. det är julafton imorgon.

i dagarna som jag varit hemma har jag hunnit med en hel del faktiskt, jag drog på mej en infektion i luftvägarna i onsdags så i torsdags morse fick jag snällt trava ner till vårdcentralen och puffa på en såndär astmapipa. sedan fick jag mej en alldeles egen inhalator, som mina kära vänner har haft väldigt roligt åt. så nu kan jag sova om nätterna igen, och jag är utvilad och glad. (förutom just nu kanske, men det beror endast på att gårdagskvällen spenderades i parken). Igår umgicks jag med josefin och tobias hela dagen, julshopping och fika hanns med. Jag får väl erkänna att jag köpte min första julklapp för året igår, och den sista inhandlades idag bland tusen andra .

kvällen igår var väldigt trevlig. Jag satt så nöjt och drack mitt goda vin hos syster innan vi tryckte ihop oss allihopa i en taxi. I parken var det kära återseenden, och mindre kära återseenden. Det slutade i total kaos hemma i systers lägenhet .

Nu är det som tidigare nämnt, och som alla med stor säkerhet vet dagen innan julafton. Det ska bli mysigt imorgon ändå och jag älskar att jag är nöjd med precis varende julklapp iår som jag inhandlat. Det är roligare att se när människorna är glada åt det dom fick av mej, än att själv öppna.

Min härliga lillebror är brutalt ärlig, så när han för två år sedan fick ice age filmen av mej, som jag för övrigt tyckte var en utmärkt julklapp sa han högt och tydligt "AH, men Lina detta har jag INTE önskat mej" . tack för den liksom. så från och med då vågar jag inte mej på att köpa något annat än det han önskar sej.

nu ska jag vara en god dotter och hjälpa mamma med julstöket.
god jul

Kommentarer
Postat av: pj

hahah, skön unge. "pg har iaf sånna sidenkalsonger med snobben" bra daniel

2006-12-23 @ 18:11:35
URL: http://pege.blogg.se
Postat av: malin

En lite fråga bara: Lina är du man, 20år från ale? Jag blir rädd för dig... Shalom!

2006-12-23 @ 18:37:59
URL: http://malliin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0