lugnet efter stormen

jaha, så vart julen över även detta året. julafton var jättemysig.
först var vi hos pappa , och han är alltid lika glad denna dag. det blev julmiddag hos faster och tusen barn som inte kan sitta stil i väntan på tomten. Hem till mamma och äta ytterligare. Mer julklappar och mer tacksamma kramar och glada leenden. På kvällen åkte sällskaps-spelet "så det kan låta" fram och vi sjöng för fulla halsar allihopa. Även om lagen jag var med i kom sist hade jag grymt roligt.

Juldagen var det dax för den alltid lika underbara kalkonmiddagen. Huset fylldes av människor, mer julklappar(?) och god mat. Sedan bar det av till josefin på förfest, där också hennes lägenhet fylldes av kända och okända människor. trevligt hade vi och tiden sprang iväg. Som tur var slapp vi denna långa kö som alltidbildas på juldagen. In till baren där jag självklart hittar malin det första jag gör. Där blev man ett tag där man träffade alla möjliga sorters människor. alltid trevligt! Det var som sagt en mycket bra kväll och det är ju tur att Jp är där så han kan hålla koll på mej, ha ha. Kvällen avslutades med mat hos "kompis" och sedan en liten efterfest hos en väldigt otippad person, där vi spelade buzz och drack vin. Sedan travade jag hem.

Nu är det som sagt , lugnet efter stormen. Julen är över och det är lugnt och skönt. Men jag r riktigt nöjd, och tomten var riktigt generös iår, Lina har tydligen varit snäll! Nu väntar en vecka med jobb och shopping. Bra kombination, Sedan hem till mitt kära Halmstad igen. Där ska det firas en riktigt lyxig nyår .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0