den senaste tiden

fyy nu blir jag sur, har tänkt det vore på tiden med en uppdatering så här har jag suttit ett bra tag och skrivit om en massa spännande händelser som hänt mej under en lång tid nu. så raderas självkalrt allt.

tidn har iaf spenderats med anderstorpsvistelser med simone, som var helt överväldigad av detta lilla samhälle. hon fick för första gången vara ute i en skog och se en massa"cool stuff" som hon uttryckte sej. Hon betedde sej lite som en människa från månen när hon var i skogen och fick se alla träd och djur som vi har. Vi diskuterade älgar och bilolyckor so händer med just älgar inblandat, då berättar hon att det har dom där hon bor också, det är jättevanligt. bara det att det är med kängrur (stavas det så) ? Det låter mer häftigt och exotiskt, men hon tyckte minsann älgar var mycket häftigare. Hon fick även uppleva gisleparken och hon hade jätteroligt! Nästa gång ska vi ta med henne ut och medverka i trajet, vilken upplevelse för stackars simone!

påsken var bra utång torsdag och lördag, mycket trevligt. Malin drack skumpa för glatta livet i lördags och i torsdag spenderade vi natten åt att plocka påskliljor utanför biblioteket.

Mamma och vänner har varit nere i halmstad, det blev en mycket härlig lördag-söndag vistelse med uteserveringar och dryck i solen utgång och dans.

Och självklar har jag varit sjuk, det var inte alls trevligt med feber och hosta när inte mamma kunde ta hand om en och behandla en som man var fem igen. Men pernilla gjorde ett mycket bra jobb och pysslade om mej.

Nu är jag i anderstorp igen, har påsklov som det så vackert heter. så jag ska göra lite jobb åt mamma i veckan och få in lite välbehövliga cash. Får väl se hur lämge jag står ut här hemma innan jag åker tillbaka, jag är ju inte van vid en massa människor omkring en hela tiden, och det är bara härligt till en viss gräns, och över den gränsen blir det bara jobbigt.

Sommaren närmar sej med stormsteg vilka härliga känsolr som sprider sej, uteserveringarna öppnar, vi har haft picknick ute med en massa godsaker flera gånger i stekande sol redan och det blir allt fler och fler människor i stan. Nu vill jag ha ännu mera sol, stränder lata dagar och after beach. Men jag ska minsann jobba i anderstorp iår, som vaktis. det är nog ett jobb som passar mej utmärkt. ha ha .

nu blev den nästan lika lång som den jag skrev innan ändå. den innehåller däremot inget vettigt men det är alltid trevligt att ägna en liten stund åt att uppdatera.

tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0