shes only happy in the sun

Torsdagkväll, äntligen har jag arbetat igenom mej alla 20 sidor medöversättning om kravspecifikationer, kylzoner och trälbalksmåleri. en mycket otrevlig erfarenhet. Det var jobbigt svårt men nu är det äntligen klart.

Idag har jag luchat med mami, sedan hämtade jag min kära bror på fritids för att sedan åka hem. Då får han den bästa ideén enligt honom eftersom han fått ny cykel precis, vi cyklar till gislaved. Snäll som man är rullar man ut mammas cykel och trampar iväg med en exalterad bror. Sagt och gjort. Blev självlart en glasspaus på vägen hem. Väl hemma engagerade han mej i bandy och fotboll. Det har verkligen varit en heldag. För sedan satte jag mej vid datorn och jobbade, nu flera timmar senare är jag klar som sagt.

Kvällarna och nätterna spenderar jag i världens skönaste bäddsäng och tittar på tv och filmer i min ensamhet. Det är ganska trevligt om än lite väl ensamt ibland kanske. Men då har jag ju självklart sms konversation med min kära vän malin som jobbar och sliter på nätterna .

Inom snar framtid ska jag beställa klipptid det är dax att kapa håret nu. Trött på samma vanliga f risyr som man haft i evigheter. Brunett skall provas också, men jag vågar minsann itne göra allt på en gång rädd för förändringar osm jag är.

Imrogon ska jag till min kära pappa och käka middag och drickal ite vin, det blir trevligt. Det blir ganska tjatigt att vara för länge hos mamma. Men som simone säger, eftersom hon har sin familj i australien var glad att du kan träffa dom nästan när du vill och njut av att vara hemma! så jag ska försöka de sista dagarna.
Lördag utlovar troligen fest, gisleparken, yej! ha ha. Men varför inte när man ändå är hemma?
Det kan ju bli festligt.

Nu vill jag ha vecka 28 och båstadveckan, jag ser allt framför mej redan, jag och tjejerna på båten med goda drinkar och skönt folk omkring oss och playan hela dagarna.
Schönt!

Drömde förresten inatt att malin åkte utomlands med Ali och att dom kom tillbaka och hämtade oss med planet efter några dagar när hon saknade mej och pernilla, så vi hoppade på och helt plötsligt var vi både i thailand stockholm och lappland samtidigt.  Men ali tog hand om oss och malin var lycklig och solbränd med paraplydrinkar i handen hela dagarna. Pernilla och jag vi ägnade mestadels av tiden åt att hänga med i tempot och plaska i poolen. En mycket underlig dröm, för sedan hade vi helt plötsligt rånat en bank jag malin och pernilla. Och kom undan hur lätt som helst så vi tog en tripp till iväg och då var vi på en öde strand i Thailand när en tant på cykel varnade oss för tsunamivågen. Vi sprang all världens väg och helt plötsligt mötte vi precis alla människor vi skulla vilja möta i en sån situation, eller ja i alla situationer och vi hade en trevlig resa tillbaka till finland på  våran plastmadrass. Jag hängde knappt med själv i svängarna i drömen, men jag vaknade med ett leende på läpparna.


Kommentarer
Postat av: pg

du är ju galen lina, men drömmen var rätt bra ändå, hahaha! cykla lugnt!

2007-04-12 @ 23:12:39
URL: http://pege.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0