uteserveringar & engelskspråkiga partyn

Nu var det ett tag sedan man skrev här inne igen,

Förra veckan var det utgång Onsdag med en mycket trevlig och onykter förfest på Patrickshill. Det spelades svensk musik, det dansades och det sjöngs. Alls myhcket högljutt och glatt. Iväg till Kåren där jag spenderade alldeles för mycket pengar i baren och fick reda på saker jag helst skulle låtit mina öron slippa. Men hey, vem blir förvånad med min tur jag har haft på senaste inom just det området? Men vi hade trevligt och människorna i ens närhet piggade fort upp mej.

Torsdagen var ganska seg, trött och slö fick man inte speciellt mycket gjort gick inte mycket utanför dörren mer än till Videomix för att hyra den mysigaste filmen "the holiday" som gjorde mej och min sambo lyckliga och nästan förälskade i Jude Law. Det är ögongodis det.

Fredagen var här, vädret var okey, lite blåsigt men vi bestämmer oss självklart för en tripp till stan och som malin så härligt uttryckte det"  ta en fika eller kanske en öl" . Det blev det sistnämnda. Bulls uteservering där det var otippat mycket folk. Vi blev sittandes några timmar och tittade på folk, ringde samtal och snackade om allt mellan himmel och jord. Detta resulterade sedan till en mycket otippad utgång för oss tre tjejer. Iväg till Malin för en snabb makeover och sedan iväg till Michael där förfesten var igång. VI var inte iväg förän tolv så det blev en snabb runda på Gastons och sedan Mårten. Där var det som vanligt sjukt mycket folk, trots leg . 18 . Träffade mtycket trevliga och spännande människor, men danserna med allas våran Johan var ändå roligast, även om han var lite uppstirrad över en viss manlig beundrare kvällen till ära. Och helt plötsligt står vi på mc med någon konstig snubbes kreditkort och leg i handen i full färd med att beställa mat till oss alla . Det var roligt sedan blev det kort efterfest för oss alla hos just den kosntiga killen plus vän, men där var vi fort ifrån.
På vägen hem hade jag nog nästan roligast . Jag och Malin var inte riktigt normala och pernillas filmer på oss är så roliga att vi ägnade en lång stund efter hemkomst åt dom. Sedan byggde jag och Pernilla en stor mur av telefonkataloger i Malins hall som hon fick skåda senare. Vilken överaskning, 60 stycken var det närmare bestämt.

Lördagen vaknade vi upp alla tre hos Malin, jag och min älskade sambo tog oss hem och gjorde oss pepp och redo för en ny kväll i vimlet. In till stan , möter upp Malin och sätter oss i solen för en öl, mer hann vi inte för klockan sprang iväg och gästerna skulle snart komma. Först kom Nicklas Jonas och Marcus, följt av Simone Nora och Julian. Detta blev en mycket trevlig svensk-tysk-fransk-australiensk förfest med dans mycket kort tagning god champange och shots. Efter en snabb sväng till Strandparken för att kolla läget åkte vi , inte speciellt imponerade av vad den festen hade att bjuda in till stan. Där blev det drinkar på gastons och sociala lina vari farten igen. Efter det gick vi till Mårten som kvällen till ära hade 1 års och var helt fullpackat . Så det var ingen idé sen som man var. Så vi gick vidare istället och dansade loss . Sedan var det bara hem och sova efter en lång vecka med mycket fest var dxet precis vad jag behövde.

Söndag och slappdag. Malin och Pg går på fotboll men jag väljer att spendera dagen i soffan med sköna repriser. Sedan kommer dom hem och vi handlar mat för glatta livet på Maxi. Det var trevligt men väldans dyrt för lite mat. haha. Film och skratt som aldrig förr innan kvällen avslutas.

Idag har vi haft desktop, det är nog lite av det tristaste jag vet just nu, och nu är jag rastlös, min kära sambo sover i soffan.

I helgen blir det hemgång fredag med nora och simone, där dom insisterar på att få laga mat åt hela min familj och vänner på fredag, sedan blir det trajet och hotellet lördag och traditionsenligt vilodag söndag. För måndag är det fest igen när sigges har premiär. Och SImone och Nora är helt galna över att man festar i en lada, haha upplevelse.

Tack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0