strålande jul

Ja så då var man i de smålänska skogarna för julfirande återigen. I fredags anlände vi till stationen, (i reftele såkalrt, andersorp har väl ändå ingen station) med fullpackade resväskor. Hemma var det julstämning, blev en kväll i goda vänners lag över några glas vin.

Lördagen tillbringade jag i Gislaved med julshopping och fotboll mest hela dagen. Kvällen blev fest och min syster gjorde ett misslyckat försök till att göra egen glögg. Väldigt mycket för stark och smakade faktiskt inte alls som det ska. Iväg och dansa i kära gamla Gisleparken och träffa vänner. Mycket trevlig kväll.

Idag är det dan före dan. Den har varit helt traditionsenlig. En massa ärenden hela dagen. Och mamma förbereder kalkon, julskinka och all julmat, allt till tonerna av julmusik, men man hör mest mamma när hon sjunger och dansar runt i köket. Hon myser och trivs och pysslar. JAg myser och trivs och pysslar. Fast gladast är min kära bror. Han sitter absolut inte stilla och river och klämmer på alla paket under granen.

Nu ska jag återigen stöka lite . Sedan blir det uppersittarkväll och innan läggdax blir det självklart skinkmackan. Den är den bästa på hela dagen.

God jul min vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0