Helgvimmel

suprise, tror ni vi blev färdiga med städningen i helgen? nejdå. Efter en tågresa ner där vi för övrigt träffade på mackan och co (mycket trevligt) fick vi bråttom hemma att göra oss iordning för kvällen. Det blev cider och musik samtidigt som vi sminkade oss och fixade allt.

Filip kom och hämtade oss och vi åkte till honom för förfest. Det var festligt och det kom och gick folk en stund framåt kvällningen. Det blev en förfest med härliga sommarlåtar samtal och sms.

Vi travar iväg till bulls uteservering och dricker cider och min telefon ringer, vi möter upp mackan och även caroline och osse kommer. Men innan dess fick vi besök av två mycket trevliga herrar vid bordet . Och det var riktigt trevligt. Ändå otippat initiativ av dom blev lite chockad! Men den stunden gick sjukt fort och drickat flödade.  Tyvärr malin, förevigades detta inte med kort, känns inte kul att göra dej besviken! En shot med fredrik och jocke senare som min kära sambo faktiskt avböjde, travar jag pg och Filip iväg till moon, där var det som vanligt en massa folk och vi drack drinkar och shakade hela kvällen. Självklart är just den stunden från moon förevigad på en mycket smikrande bild. Hur vore ett nej till fotograferna nästa gång? Något att fundera över!

En stund innan det tar slut försvinner jag och pg bort från vimmlet på moon efter ett samtal. Vi möter upp vänner vid lilla helfwetet och drar vidare på efterfest på scandic med ungefär 30 göteborgare och fem flaskor skumpa. det var tal om bubbel men tack att man har lite vett kvar ibland och avstår. Men självklart inte från skumpan som smakade extra gott ihop med pommes från mc sådär klockan fyra på natten.  Promenaden hem var oskön!

Det är numer sjukt hett med rakat hår i halmstaden , två välkända ansikten på kort tid och inom snar framtid ännu en , om jag inte lyckades avråda Filip. Hoppas det!

Söndagen mådde jag hur kasst som helst, jag skakade och låg i soffan och sov hela dagen, efter ett samtal tar jag bussen till tåget och vidare mot anderstorp. Det var skönt att komma hem och äta god mat och bli ompysslad igen.

Idag orkade jag med liten marginal gå upp till jobbet, har under helgen dragit på mej en sjuk förkylning. Den är inte att leka med, men pengarna behövs och arbetet är långt ifrån ansträngande. Nu är jag ju chef också (H) ha ha.

Självklart bär det av hemåt i helgen igen, STÄDA! (och självklart utgång) ha ha
After beachen står högt på min lista för att den uteblev i helgen.
Roligt var ändå att Ida sett Pg i vimlet i helgen. ha ha - "det såg ut som om hon letade efter något"

Kommentarer
Postat av: pg

"men du, vi ÄR verkligen goa gubbar."

2007-07-02 @ 21:06:07
URL: http://pege.blogg.se
Postat av: Anonym

det är sjukt ändå

2007-07-02 @ 22:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0