sol, bad och jobb

Jaa, som sagt första dagen på det tillfälliga jobbet i fredags. Upp och iväg. Tiden gick faktiskt ganska fort även om arbetet i sej är väldigt enformat. Jag har en rolig arbetskamrat som underhåller mej med konstiga meningar och härliga uttryck. När arbetsdagen var överbar det av hemåt och jag spenderade några timmar i solen med Daniel. Efter en stund gick i iklädda bikini resp. badshorts bort till Pg och badade i hennes stora uppblåstbara pool. Härligt! Sedan kom mamma hem och vi tog ett  glas vitt i solen och åt jordgubbar. Det blev grillning och trevligheter hela kvällen. Pernilla kom upp och vi snackade bort några timmar på ingenting. Som sagt, är vi sambos som inte har setts på ett litet tag eller? ha ha .

Lördagen sov jag lite länge och sedan spenderade jag dagen i solen. På kvällen hämtade sara mej och vi åkte och inhandlade god middag, Tonfisksallad och gott bröd. Senare på kvällen drack vi lite vin och begav oss till en fest längre bort i Anderstorp, där slank det ner några drinkar och sedan var det hemfärd igen. Efter långa samtal på saras balkong och i soffan somnar vi.

Söndagen är det upp tidigt (eller för att vara mej och för att jag druckit dagen innan) och iväg till gnosjö för att kolla på min brors cup i fotboll som jag lovat. Självklart lyckades jag och sara åka vilse i Gnosjö. Väl framme smakade det fint med kaffe i solen. Efter några timmar var det iväg hem igen, iväg och hämtade en tv i limmared med sara, höll på att få bensinstop på vägen hem plus att jag var väldigt förundrad av att rådjuret som låg vid vägkanten inte ens hade lite blod vid sej.  . Efter det blev det glass i solen och där möter vi anna och malin och vi bestämmer oss för att bada. Det var härligt ! Vi bestämmer oss för att inta storstaden gislaved och hyra film, jag och malin fick för oss att välta tornet med flingor, men nejdå konstapel krönke han minsann komma och blänga på oss. I vilket fall rekomenderar jag absolut inte Fat Albert . Sjukt kass film. Tur att chipsen och dippen var gott.

Måndag och iväg till jobbet, och jag bjuder på följande : Upp vid fem i tron om att jag som alla andra börjar sex. Cyklar iväg till jobbet trött och varm kommer jag fram, men in kommer jag inte för jag inte fått någon bricka, inte heller finns där en människa i sikte. Stirrig som jag blir efter ett tag cyklar jag hem igen, förbannad stigerjag innanför dörren och ringer krister (självklart är det den enda dagen jag glömt min mobil) och han säger: nej men lina, sa jag inte att du börjar sju?   fyy vad oskönt att trampa iväg senare igen. Men jag hade ju inget val.

Kvällen spenderades i solen och senare trött och utslagen på soffan.

Idag har jag jobbat igen, sedan fikade jag josefinn tobbe och daniel på coffea. Sedan aktiverade vi oss alla i massa krävande lekar. ha ha . Efter det har det varit matlagning och promenad på schemat,

snart kommer nog pernilla hit, idag är ju det bästa dagen för oss (NOT!) fy nu får allt lösa sej så vi slipper detta och kan sova lugnt om nätterna.

tack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0