vilken härlig midsommarhelg

Midsommar 2007 är över. Det har varit en fartfylld helg med mycket sjuka saker.

Fredagen åkte vi ner i spöregn till hemstaden och handlade på ica maxi bland flera tusen andra. På hemvägen lyckades vi bli jagade av en helt galen fiskmås. Jag har nog aldrig varit så rädd i mitt liv. Sedan blev det storstädning som aldrig förr i lägenheten. Otippade sms resluterar i två inneboende hela helgen i form av två peppade killar. Dom anländer och vi avslutar städningen för en drink istället. Så där sitter vi fyra och blir lite onyktra innan vi tar bilar på varsitt håll för förfest. Nadja Camilla Pg och jag förfestar och tycker oss vara redo att gå klockan 8. ha ha. bussen till tylö och leffes. Där blir inte allt om väntat och jag och Camilla tar en taxi in till stan, The Café en sväng innan vi dansar vidare till moon. Där var det ovanligt mycket folk. Nadja kommer också. Sean möter jag upp Pg och vi tar taxi hem och lyckas somna på soffan. Pg vaknar av att en hambrurgare landar i hennes ansikte, där sitter jonas pajjen och henke och skrattar . Och jag vaknar på något sätt iaf. Sur som jag är när jag inte får sova ifred travar jag fort upp och lägger mej.

Lördagen vaknar vi upp och börjar städa som en galning efter gårdagens bravader. Det var allt från halvtomma ölburkar till hamburgare i vattenglas att städa undan. (inte skyldig!) Efter en god middag travar jag och Pg till östra stranden och hälsar på marie och carro. Vilken promenad vi fick. Efter en stund gick vi hela vägen hem igen. Där hann vi inte sitta länge i solen innan grabbarna ramlade in, högljudda och onyktra. Men vem skulle inte vara det om man spenderat nästan 6 timmar i solen i stan och druckit närmanre 14 öl var. Efter lite dansmoves travar dom upp till duschen och sjunger duett. När dom är klara fixar vi till oss lite fort och nadja camilla och cissi hämtar upp oss. Förfest hos Nadja med sjukt galna samtal och konversationer.

Vi travar ut till Bulls uteservering bland tusen andra och sen möter jag upp malin och vi går till en god vän som sitter på heats uteservering och tar en drink med honom och vänner. Sedan är det moon som står på planeringen. Så vi travar dit allihopa och därinne var det sjukt varmt. Men vi svalkade oss bra med en massa skumpa . När klockan slår tre travar vi till mc och möter upp folket. Taxi hem efter att jag skrattar klart åt alla stackars människor. Där möts vi av ag lollo och emelie så efter lite snack går jag upp och sover.

Man mår ju inte som en prins på söndagen precis. Men in i duschen och lite mat i magen mådde man bättre. Jag lyckades självklart göra bort mej, men det gör jag ju hela tiden ändå. Vi åker bil hem , det var sjukt skönt att slippa sitta på tåget. den skönaste var ändå ryckningarna. ha ha.

Idag har jag jobbar första dagen på sommarjobbet, vilket soft jobb ändå. Där kommer jag minsann trivas .


På lördag åker vi hem igen
och idag är det måndagsklubben -  det missar vi och det känns inte okey.
Jag har fått en massa trevliga samtal i helgen, tack.
Pg har stått för helgens skönaste misstag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0