vilket kalasfirande

´Fy, det är en sliten Lina som sitter här och skriver kan jag tala om, men helgen som började redan i  torsdags har varit härlig.

Torsdag: födelsedag för halmstad. Sjukt mycket folk i omlopp i stan och hästar paddanbåtar och dylikt är i rörelse. Jonglörer parader och fyrverkerier. och vi möter upp simone andy julien och två till fransmän och en amerikanare fö att ta ett gas vitt i solen på Cafét. Det var en härlig stund och några timmar spenderas. Jag och Pernilla tar oss hem för lite snabbt iordningfix för att sedan avnjuta god middag på Patrickhill med tjejerna. IVäg till Mårtenssons där det var kareoke. Har nog aldig varit  s¨å mycket folk där, det var nog Palles bästa dag. Det slutade med att dom fick sätta in extra vakter och börja ta leg -23 . Höjdpunkten var när utbytesstudenterna ställde sej påscen och sjöng : i had the time of my life och tillägnade oss den. Då var tårarna inte långt borta.

Fredag: Lite seg men efter en lång morgon i sängen och en mycket snäll Emil som kom med pizza och cola och så ägnade vi timmar av dagenåt att titta på dismissed på mtv . Vi åker hem till gladan och han väntar snällt på när jag duschar och fixar mej. Seadn kör ham mej till Malin där det vaknas förfest. Den var mycket trevlig och vi går ut runt tolvtiden till Cafét. Det första vi fick i våra händer var varsin shot följt av en gimmlet. Det var ju en stämningshöjare. Han var en stämningshöjare. Efter en härlig kväll där bland dans dricka och mys beger jag mej hemåt efter att ha filmat Nadja och Camilla med varsin gitarr på storgatan sjungandes och dansandes. Ha ha som jag skrattade. Hatten var ju mycket fin som dom lånade också.

Lördag: Upp tidigt som tusan och var på stationen klockan halv nio för att säga hejdå till Simone, det var otroligt svårt och jobbigt och tårarna ville inte sluta rinna. Men vi ses ju snart igen, i australien .

Seda ngick vi hem och sov några timmar till innan Josefin och hela möhippan kom och hälsade på en sväng. Sedan kom Tobias och vi hämtade Josefin på arosfortet och sedan var det fest igen. Iväg till Malin för att se fotbollen på dansk tv, sjukt otippat att vi kunde se den ändå. TJejförfest beståendes av Mej Malin Pg och Tobbe. ha ha sedan kom JOsefin och vi drog oss ut vid tolv tiden. La gaston blev det dagen till ära . Där träffade vi Emil och vänner. Vi satt där en bra stund och skrattade och pratade. A kom också en sväng och vi virrade iväg ut på stan . Sedan gick vi iaf till Mårten och spenderade någon timma där innan vi mötte upp A igen och åkte på efterfest som var en total katastrof. Jag fick snällt dela säng med pernilla i natt eftersom joefin och tobbe som i min, så mysigt.

Idag skulle vi åka till anderstorp över sommaren. Så vi packade i någon timma och jag har nog med mej hela garderoben tror jag. Vi hämtar upp malin och beger oss hemåt . Efter Torup går bilen sönder och vi blir ståendes i flera timmar innan mamma kan komma och hämta oss. Det gick ganska fort eftersom solen sken och humöret var bra. Men ändå.

Nu är jag trött helgen hr tagit på mina krafter och jag ska snart sova. Stackars malin har jobbat en kvart nu och har en hel lång natt framför sej stackaren-. Känns lite trist att alla våra utbytesstudenter lämnar oss nu, kommer bli tomt hemma i halmstad. Plus att folk går ut skolan och flyttar hem till sina hemstäder igen, både på gott och ont.

Jag tror minsann att jag har gått och blivit lite nyfiken i helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0