fredaglördagsöndag

uppdatering har skett dåligt på grund av att jag som tror mej är så teknisk kopplade bort hela internetanslutningen i hopp om att äntligen kunna koppla in det trådlösa. Sedan har någon tydligen bytt mitt lösenord också. Myket skumt

I fredags var det uppstigning för ett sedan storstäda alla 85 kvadrat. Fyy det var inte kul , inte med tanke på att skurtrasan är sönder och vi fick ligga på alla fyra med varsin trasa över golvet ala askungen för att få dom rena. Men det blev ju gjort och rent blev det också. 

Efter ett mycket oväntat samtal som gjorde mej endast irriterad och konstig bar det av till stationen för att möta upp Alexandra som för en gångs skull skulle spendera helgen hos oss. Det var ett trevligt återseende och kvällen ägnades åt film , hämtmat och en massa snack. Ej att förglömma telefonsamtalen mitt i natten hon gjorde och mina roliga sms jag fick. 

Lördagsmorgonen blev inte mycket till morgon, upp i hyffsad tid  för att sedan stressa iväg in till stan för att möta upp Marcus för lunch. Mycket trevligt, vi fick tillochmed med honom på en liten shoppingtur. Sedan skulle han jobba och vi tjejer fick shoppa ifred. Efter det begav vi oss hem till gladan igen och delade upp sysslorna. Jag och pernilla gick och handlade inför kvällens middag på maxi medans alexandra cyklade iväg och lämnade filmen. Efter det fick jag det prestigefyllda uppdraget att skala hundratals potatisar  medans dom två städade på rumen! fint skulle det ju bli,


Därefter blev det stressigt, in i duschen och iordningfix han inte bli helklar innan det ringde på dörren och där stog malin och helsingborgarna i form av : olle, rickard , rasmus, andré arun och emma. Sjukt trevligt! Mat och dryck i stora mängder och på vissa syntes det snabbare än på andra :P ha ha . Sedan kom även vår australienska vän Simone som snabbt blev mycket populär när hon lärde ut alla hur man drack vodka shots med frätande pulver. Hur kul som helst. Camilla Nadja och Nicklas kom också senare och vi hade en grymt trevlig förfest.Jag har nog inte skrattat så mycket i hela mitt liv. Sedan bar det av in till stan, vilket vi lika gärna kunde skippat för där delades det upp och blev konstigt. Hem med en väldigt mykcket mindre del av helsingborgarna och halvvägs hemma vänder i taxin för att hämta malin och filip. Sedan kommer marcus med en massa öl och vin och vi efterfestar en stund, hinner iväg en sväng till macken för att handla nödvändigheter så som mat och cigg.

Sedan stupar jag i säng efter att ha fårr jaga bort lite folk som låg där. ha ha.

Söndagen vaknade man upp och gick ner till katastrofen själv i vardagsrummet, det var burkar & flaskor överallt, tallrikar glas, kladd på golv rom&cola på väggarna i hallen och jaa. en massa spår efter en lyckad förfest helt enkelt. Men tack vare Arun som var hur go som helst gick runt och städade och plockade iordning så när dm lämnade oss senare var det ganska fint faktiskt. Sedan ägnade jag resten av dagen åt sms tv film och godis.

Idag är det måndag, ska strax in till malin och fika.  Sedan har jag lovat min sambo hemlagade köttbullar ikväll, så jag får väl hålla detta löfte då!

tack


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0