Lina i ett nötskal

kom att tänka på onsdagen igen, jag var ju ute en helg och genom total tanklöshet och dumhet tryckte jag glatt in fel kod på kortet när jag skulle ta ut cash, så den dumma maskinen tog det. ja ja, det var ju bara att beställa ett nytt kort tänkte jag. Fick det måndag förra veckan och fick för mej att koden är ju densamma som min förra, så jag slår in koden en gång, fel kod. trodde jag kanske tryckt på fel siffra och försöker en gång till med stor nogrannhet.
Fel igen, livrädd att dom ska ta det trycker jag genast på avbryt och tar mitt kort. Dagarna efter fick jag den nya koden hemskickad. SÅ jag läser den högt, för både mej och Malin , och memorerar den. Efter föreläsningen på högskolan gick vi till maxi och skulle handla. Med största säkerhet trycker jag in min nya kod, som visar sej vara fel och maskinen tar mitt alldeles nya och fina kort , Igen! . Jag visste inte om jag skulle börja skratta eller gråta, här har jag fått klara mej utan mitt kära kort och så får jag ett nytt som försvinner lika fort. Det slutar med att vi viker oss dubbla av skratt . Det var bara att trava iväg till banken och fixa sej ännu ett nytt. Och självklart är det samma person i kassan varje gång jag uträttar ett ärende där.

Igår var det en riktigt härlig vårdag med varmt härligt solsken. Upp och iväg till trista Desktopen, som visade sej vara inställd pga studiedag. vilken koll man har, men det var ju en trevlig överraskning! Så jag och malin travade iväg till stan, in till min älskade bank igen och sedan shoppade vi solglasögon eftersom jag slarvat bort mina. (fyy vilken slarv jag utger mejsjälv som att vara nu då ) Traskade vidare till Espressohouse där vi spenderade kommande timmar i solen med färskpressad apelsinjuice och grillad baguette , jag vet ju en person som skulle döda för just en eller ja varför itne två sådana. ha ha. I stekande sol satt vi där iklädda endast tunna koftor och pratade igenom helgen och en massa andra härigheter. Sedan bar det hem till malin för att se fashionhouse. det missar vi inte för allt i världen. Sedan blev det en kaffe på vattenporten med pg, och jag har nästan ännu idag skrattkramp i magen. Handla lite kvällsmat på vägen hem till gladan igen, för att sedan titta på alla våra serier vi följer.

Idag ska jag strax iväg på möte med Rigmor. Seadn får jag väl se vad man hittar på för kul!"

tack


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0