carwash for peace

nu är ännu en helg över, och en trist och grå måndag är här.
men helgen var bra.

fredag : Jag och min syster hade fullt upp hela dagen, hämtade Daniel och åkte till mami på jobbet för en långfika, vidare till gislaved och titta runt lite, Daniel skulle självcklart ta lotter på tivolit och vann två kilo kexchoxklad som jagh självklart fick gå runt och bära på. En fika på coffea i solen hans med innan vi pkte till mamma och hade lite kalas. Grillning vin och lekar som lillebror involverade hela skaran som var där i. Efter en trevlig stund åkte jag josefin och tobbe vidare till pappa och satt där och var sociala kvällen ut.

Lördag vaknade jag och fick världens godaste frukost , pappa är bäst på det! Sedan hämtade mami mej och jag åkte hem och gjorde mej iordning för dagen. Josefin och tobbe hömtade upp mej och vi hämtade ivår tur upp Malin och Nicklas. Biltur med två pauser (haha) till halmstad. In till bolaget och jisses vad vi handlade. In till stan och e n luch på capri som för övrigt har stans godaste pasta. Där sattv i en bra stund och njöt av god mat och dryck och självklart varandras sällskap. VI var absolut de mest högljudda på stället, men kul det hade vi!

Vidare till Bulls för en öl til och efter en stund travade vi hemåt för iordningfix. Gamla sköna låtar på stereon och en cider i handen gick det hru fort som helst att fixa till sej för kvällen. Maln och Nicklas kom till gladan och vi förfestade lite inna nvi travade, först till macken för att inhandla cigg, vilket var stängt (pingst, hallå?) det gjorde oss upprörda men vi kom snabbt på att vi kunde ringa vännerna på gammlatulls livs, så han kom på sin vespa och lämnade ciggen. Det är en mycket bra idé det där med hemkörning.

Nu var det dax för Filips 23 års fest, där bjöds det på bål , öl och tilltugg. Det var mycket trevligt och jag har nog aldrig dansat så mycket smjag gjorde med filips härliga mamma. Tiden flög iväg oh vi var inte inne istan förän klockan var halv ett. Då blev det caféet . Döär var som vanligt fullt med folk. Kvällen avslutades där och vi gick och käakde på nudelbar - det kan man inte få nog av. Både kebab och nudlar självklart. Vi träffade på Italienarna igen, fyy vad stirrig jag blev. Det löste sej genom att Tobias ställde upp. så nu han pernilla honom efter sej, seriös kille det där. Grattis PG!!

Taxi hem och sedan hamnade vi alla i skrattanfall på köksgolvet och Pernilla jagade josefin med våran "kvast" på något konstigt och roligt sätt.

Söndagen var alla sega när vi vaknade. VI beställde pizza och låg framför tvn hela dagen, när vi inte blev störda av grannarna vill säga, först kommer frun och vill prata med mej hon hade fått för sej att jag hade stått utanför och ropat efter Niels , mannen som jag fölr övrigt avskyr. Bakfull och arg var jag och det slutade med att jags längde igen dörren. Det tar inte lång tid föränn Niels hansjälv kommer och knackar på, Josefin öppnar och han står där och ser rädd ut. ha ha . Hon berättar för honom att jag inte vill prata och stänger dörren.

Fråga: varför skulle jag ropa efter niels på kvällen när jag har trevligt och umgås med folk kag tycker om? detta börjar bli pinsammt nu.

Josefin och tobias åkte hem sen eftermiddag och resten av dagen gick vi en lite n promenad, ha ha och softade i´soffan,.


IDag blir det fotboll, jag är redan pepp!

Restena va vecka ska vi umgås all tid med SImone och Nora, dom åker hem i helgen och det kommer bl imycket ledsamt, men som vi säger, vi ses ju snart igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0