Hushållspyssel

Tisdag och regn, lagom roligt. Vi som skulle pressa i stationsparken idag. Tack.

Vaknade upp och segade kvar någon timme framför tvn, frukost och in i duschen. Pernilla hade redan travat iväg till Biblio för att tentaplugga, stackaren. Men imorgon är det över och då ska det firas!

Själv slängde jag på lite skön musik och började en make over på lägenheten. Jag sprang upp och ner till soprummet och flängde runt och sorterade saker. Efter ett tag tröttnade jag på det och fick jättetrist. Då kom ajg att tänka på min stackars vän där på biblio och fick för mej att gå dit med lite stärkande fika. Iväg till Maxi och köpte äpplen och vaniljhjärtan, sedan vidare till högskolan och köpte take away kaffe. Fullt utrustad travar jag in och slår mej ner med godsakerna, hon blev jätteglad! Så jag höll henne sällskap och spelade spel på mobilen (kände mej jätteduktig där jag satt och spelade inteligensbefriande spel när hon pluggar till sin juridiktenta) sedan gick vi till maxi en gång till, vadå planering? för att handla middag.

Det blev kycklingwok med vattenkastanjer, bambuskott, minimajs och kokosmjölk. Sjukt gott. Sedan blev det dom obligatoriska timmarna framför tvn samtidigt som vi diskade och gjorde fint. Vi har tvättat hela dagen med tanke på hemflytt för sommaren på söndag. Tack för att man har egen tvättmaskin i lägenheten och slipper boka tid och sånt jobbigt. Så jag känner mej faktiskt mycket nöjd över dagen.

Imorgon ska jag in poch träffa Simone över dagen, har lovat att titta på Filips projektarbete ocks¨å så jag får titta in på högskolan liten stund. På kvällen ska vi fira att Pernilla skriit sin sista tenta, det görs med förfest på Patrickshill med bästa tjejerna och sedan kareokenight på Mårtensons. Vilken kväll.

Fick höra idag av min goda vän SImone n'r jag sa att jag skulle till biblio med fika till pernilla att jag och hon är så söta tillsamans och att vi beter oss som ett gift par. ha ha . Ja, vi kanske gör det men det blir väl lätt så när vi bor ihop och har kännt varandra sen vi lärde oss att gå ungefär. Man måste ju ta hand om sin hårt studerande vän, så hon orkar med.

Nu ska vi iväg till högskolan och skriva ut lite papper som är viktiga. SJälvklart passar vi på med en instickare till macken, ingen vet hur länge denna kvällen varar. Jag blir nog snart involverad i studierna med att förhöra och ha mej.

Malin, kom tillbaka till Halmstad och fira! Du får ju inte missa det för allt i världen.!

Nu skulle det inte varit fel med den traditionella förfesten till kåren tjejer, så kul vi har!

image11

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0