vilken underbar start på en ny vecka

här behöver man inte gå upp tidigt på måndagar och hade planerat en skön sovmorgon till kanske tio iaf. men nejdå klockan halv åtta bankar det på dörren och ringer på ringklockan hysteriskt, eftersom både pernilla och jag vet väl vem det är struntar vi i att öppna, men efter en kvart blir det för jobbigt och hon kommer in til mej och säger att vi går ner båda två. Sagt och gjort vi går ner nyvakna och något (mycket ) irriterade och öppnar dörren.

Vem står inte där? jodå våran helt udnerbara granne . Idag gnäller han och skäller ut oss för att hans nyinköpta och älskade ute-termometer är sönder (vilket vi inte förstår för inget saknas och den funkar utmärkt). Så där står vi i ja kanske tjugo minuter och diskuterar med varandra, detta går sedan över till att jag och pernilla mer eller mindre skriker på honom. Kan man göra annat efter allt? Man bllir ju sjukt trött på honom efter ett tag. Det ytbyttes meningar som : - ska jag behöva be polisen köra runt här var fjärde timme och kolla upp er? (granne)
- det behövs verkligen inte, sätt du upp en övervakningskamera istället så kan du sitta och ha koll själv. (pg)
- förstår du inte att vi kan anmäla dej för trakaserier också? (jag) han nämnde att han och hans familj med barn känner sej trakasserade. Fyy vilken uppvaknande och det hela slutade med att vi stängde dörren och jag ringde min kära mami som fick sitta och lyssna på hur sur och arg jag var. Men hon förstod mej och ska minsann ringa på och fråga vad han sysslar med nästa gång hon är och hälsar på. Detta 'är ju inte första gången han skäller, eller tittar in genom fönsteret när jag ligger hemma sjuk, eller stiger rätt in i lägenheten utan att varken ringa på eller knacka, eller stiger in och ber om öl när vi har förfester och slår sej ner utan att bli tillfrågad. ja listan kan göras lång, Någon av oss kommer tvingas flytta. Och snart orkar inte jag mer.

Nu ska jag pg bege oss till tylösand och ha picknick i det fina vädret. Ikväll ska vi städa och fixa iordning i lägenheten så den blir skinande ren igen.
Imorgon kommer simone och nora på besök och vi ska laga mat och titta på tv, vilket dom inte har tillgång till som sagt. Och onsdagen är oklar i skrivande stund, men kommer simones vän från australien blir det självklart utgång.

tack

Kommentarer
Postat av: pg

NU JÄÄÄÄÄÄÄVLAR ÄR DET KRIG!

2007-05-07 @ 14:34:03
URL: http://pege.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0