bongo

Återigen uppe med tuppen idag. Efter en mycket sjuk gårdagskväll var det upp och iväg till skolan.

Efter att vi tjurigt konstaterat att ingen tvätttid var ledig, och ingen glömt bort sin tvätttid heller satt vi oss i varsin soffa och chillade. Efter en liten stund hör vi ett rytmiskt dunkande i väggen, vilket vi självklart fnittrar hysteriskt åt. Det hörs även en kvinnlig stämma vilket vi tror är något helt annat. Efter en halvtimma börjar vi starkt tvivla på vad dom sysslar med i grannlägenheten. Jag blir tillslut förbannad, det stör ju mitt tv-tittande. Så jag ställer mig i min säng och trycker örat mot väggen, helst hade jag velat ha ett glas sådär spioneri-aktigt också. Efter att vi bådfa lyssnat ståendes i sängen ett tag konstaterar vi att det är inget mindre än bongo-trummor ljud vi hör. I FYRA TIMMAR. det var inte någiot litet behaglit trummande vi hörde, nej nej tro inte det. Människan trummade för livet tror jag. Han/Hon hade nog blivit hotad med raderna: trummar du inte stenhårt och vilt i fyra timmar så måste vi tyvärr döda dig. Så mycket trummande  var det. Lägg till influenser av gitarr och någon form av piano och blåsintrument. Det har nog flyttat in en sekt bredvid. Jag vet inte om jag ska känna mig lite exotisk  som bor bredvid en annorlunda och häftig skara människor, eller helt livrädd.

Nu är vår vackra hemsida äntligen färdig iaf. Efter att ha tjurat och bråkat med GoLive hela förmiddagen är den klar, inte sådär förbannat skitsnygg jag förväntat mig, men klar. Jag har även hunnit filma reklamfilmen imorse, och den är också filmad och klar. Den ska redigeras imorgon. Sedan ska den upp på hemsidan. Sedan kan jag ta jullov.
Förstår ni? Klockan var elva när jag var helt klar med allt "måste göras" idag. ELVA! jag är skitnöjd och siter och myser och klappar migsjälv på axeln nu. Så jag unnar mig en kaffe på det. Och sedan kanske jag ska gå runt och fråga alla hur det går för dom, endast för att lägga upp den nöjdaste leendet jag äger och svara  lite nonchalant som om det inte är en big deal alls, att jag är ju klar. ja så säger vi.

peace.


Kommentarer
Postat av: pg

det var tur ni inte pratade med malin igårkväll då, efter lite bongo-bongo blir hon ju helt till sej.

2008-12-16 @ 12:20:46
URL: http://pege.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0