En idiot som jag

Okey, nu känner jag följande.

* Det är inte lika skoj när man har svårt att somna, när mamma väcker en asglad runt nio tiden.
- Det vägs dock upp av att frukosten är asgod och kaffet klart.

* Julshopping i Gislaved är inte ens lite skoj.
- Det vägs lite upp av att träffa fina människor, och pepp försäljare

När jag stod i duschen innan, imponerades jag av att mamma faktiskt köper bästa schampot och sådär. MEN, varför i helvete stod där en tvål som luktar skog och äng? Vem vill gå runt och lukta skog och äng? På riktigt, dessutom kännde jag inte ett uns av varken eller. Visst vill man lukta fräscht, men tänker jag på dessa dofter förknippar jag dem genast med wonderbaums i raggarbilar.

Imorgon ska jag stöka runt i Jönköping, A6 och IKEA. Klara, jag köper en massa ljus. Med vaniljdoft och sånt.

Sedan blir det julstök med mamma, sedan ska jag färga håret. Jag blir galen på "missfärgat blont med utväxt" . Det håller inte. Nu åker det i mörk färg igen. Efter det blir det, helt enligt traditionen - uppersittarkväll.

Peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0