svart.

sådärja. uppe med tuppen imorse. Svart som natten när jag slog upp ögonen 08,00. Ivöäg till skolan, för att konstatera att jag egentligen gått upp alldeles i onödan. Planera filmmanus och bygga hemsida med Malin. Kul att GoLive är ett jävla skitprogram som vägrar fungera som man vill. Men vi kämpade på och när vi var helt nöjda vägrade sidan spara sig. Nu kan det dra.

Helgen var bra. Julfest med kära Mkv i fredags. Det var stulna julgranar, sjönsång och dryck hela kvällen.
Lördagen grundade vi hos Malin. Ut och stöka i natten. Det slutade med stekta fiskpinnar ensamma på spisen, promenad i natten och annorlunda avslut.

På fredag åker jag hem. Till anderstorp. Till min älskade familj som jag saknar rejält nu. Då blir det minst en veckas mys med jul, släkt och fet mat. Det är alltid mysigt att komma hem till julen. Mamma har pyntat huset så mysigt. Hon är på allra  bästa humör, nynnar julsånger och dansar runt i köket. Pappa leker lite sådär hemlig med julklapparna, fastän jag vet att han egentligen vill säga vad han köpt. På självaste dagen sitter han och hela ansiktet lyser av glädje mellan julmössan han envist ska ha på sig. Det bär av till faster, där det är stökigare än de värsta julfilmerna. Efter ett antal timmar där bär det av till mamma, där det brukar vara lugnt och skönt nuförtiden. Men inte iår, nejnej Nu kommer hela släkten och firar jul. Jisses.

Nu blev jag pepp på julen och skulle kunna forstätta i en utläggning likt en Stieg Larsson bok. Men vem vill läsa det?

Jag ägnar full uppmärksamhet åt min reflektion av hemsidan istället.

Peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0