Long road to ruin

Strålande tisdag, skönt med en ny dag. Igår gick jag och la mig med tusen tankar i mitt huvud. Om verkligen allt. Dessutom hade Niels skrämt livet ur mig och Malin, och inte minst stackars Klara som rusade in och gömde sig på Pgs rum. Tydligen har vi svårt för att "hålla käften" när vi tar ett bloss. Förlåt att vi har saker att prata om.

Tentan som sagt, nu ska här skrivas så pennan glöder. Vi kör det vinnande konceptet även denna gång. Bunkra upp med tillbehör och sedan låser vi in oss någon dag. SÅ vips är den klar. Vi jobbar bäst under lite stress och vi har en mycket bra uppläggning .

Läste min goda vän Sarahs blogg, och jag måste hålla med. Jag saknar också den mycjket roliga & sjuak tiden under gymnasiet. Speciellt sista året, då man satt i studentkommittén och planerade hela studenten, alla studentfester och resan till Liseberg, där jag för övrigt förtydligade för alla i mikorfonen på ditvägen att man skulle ta det lugnt med drickan och framförallt komma ihåg tiden till hemresa. Vem kommer på sladd med taxi, sist? självklart.
 
Men vi gjorde att bra jobb iaf. Balen & Studenten är minnen för livet. Släkt & vänner som firade ihop. Kortege (stavas det så?) genom Gislaved på lastbilsflaket och en flaska skumpa, blommor och nallar som gjorde det svårt och tungt att ta sig fram. Tal & presenter. Sedan samlades vi alla hos mig innan vi travade till den sista studentfesten för oss alla. Dagen efter var jag sentimental och höll nästan på att fälla en tår när jag läste allt som var skrivet i min mössa. Dagen därefter vad det bal, dagen gick åt till att vara hos frisören och fixa uppsättning, iväg till bästa Sarah som gjorde mig fin i ansiktet. Samling hos mig återigen jag pg & malin plus dejter. Sedan minns jag inte mycket, och detta av nervositet. Jag vill aldrig mera gå upp för storgatan i Gislaved och bli så stirrad på av alla människor som tar kort och filmar. Sedan var det trerätters på Höganloft. Traditionsenlig dans och därefter blev det galet party. Vilka tider.

Nu ska jag till Östergård.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0