Hur hamnade jag här

Kvällen igår gick framåt ganska smärtfri, detta beroende på mysfaktorn hemma hos Klara på Östergård, trots nästan inga varor hemma lyckades vi slänga ihop en utsökt pastasås och till kvällsmat bjöds det på improviserade nybakta scones och kaffe. Släng in lite (mycket) skratt, några pari kort och en massa ironi och interna skämt har man faktiskt en helt underbar kväll. Vi körde en helkväll så det blev sent och vädret välkomnade inte en nattpromenad hem, så vi bäddade fint i Klaras bäddsoffa och sov där.

Dagen började med sovmorgon, morgonkaffe och tv-tittande. Självlart har de stående skämten om helgens totalt sjuka händelser fortsatt, men jag bjuder gladeligen på det. Vad finns det annars att göra? Dagen innan csn är ALDRIG rolig, speciellt inte när jag inte fått mitt csn för mars månad. Härliga dom är . Så det har blivit det jag haft hemma, det vill säga potatis. Men varför inte? Vädret är helt tokigt, snön yrar omkring i luften och det ligger säkert 3-4 cm på marken redan. Var inte våren påväg nyss?

Kommande vecka är itne heller så inbjudande, tentaplugg och en stor inlämningsuppgift att fixa, så på lördag kommer det nog vara min bästa dag. När allt är över odch jag kan pusta ut i två dagar innan den nya delkursen startar. Det är lite typiskt då jag faktiskt känner att jag hade velat åka hem till skogarna och få lite mammavård. Det får vänta ett tag till, hon kommer ju trots allt ner om två veckor med 9 vänninor och gör stan. Det kan bli hur skoj som helst.

Nej, värmeljus, myskläder the och soffan får bli mitt sällskap för nu. Pg kommer inte hem än på ett tag gissar jag .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0