Absolut Gotland -08

sådär, med en kropp som har mått betydligt bättre och en röst som helt försvunnit är jag nu tillbaka på säker halländsk mark igen. Helgen på Gotland har varit den roligaste/blötaste och galnaste detta året skulle jag nog vilja säga . Den har innehållt allt från bussfylla till asgarv utanför tältet med en flaska rosé i handen. Däremellan låter jag nog saker vara osagt, men det har deffinitivt bestått av alkohol och skratt. Det blir definitivt fler upptåg med "Halmstads Pärlor" , vi är ju pepp nu mest hela tiden. Internskämten haglar och lagsångerna flödar. Jag har bland annat fått två nya smeknamn i helgen, "mami" och "geisha" - elitgymnast från ryssland. Hur det går ihop får duhelt enkelt fråga någon annan. Dessutom vill vi ju inte missa en hans till att träffa frans eller werner , inte heller werners sköna kompis för den delen, och hans härliga historia om den nakna munken.

Nu har dagarna bestått av rehabilitering. det går sådär får ja nog säga- Seminariumet idag tog det absolut sista av vad som var kvar av min röst. För dom som känner mig förstår nog att jag gärna pratar mycket och det hela blir genast så mycket svårare när det inte kommer fram något ljud. Men lite isglass, citron och honung senare ska jag npg få den tillbaka också.

Dagen idag har efter skolan bestått av födelsedagsfrukost hosLouise, med Halmstads pärlor. minus pappa som vi självklart saknade. I bakgrunden ljöd tonerna av den ack så vackra sången: mango mango mango mango. Sedan travade jag hem och tog igen sömnen jag inte fick inatt. Och där på soffan hade jag nog den mysigaste drömmen på hur länge som helst. Då är det trist att vakna upp och inse att det bara var en dröm, verkligheten där hade varit så mycket bättre.

Om man skulle trava iväg till affären och köpa medecin och bädda ner sig i soffan igen och tycka lite synd om sigsjälv. Det är verkligen jättetrist att vara ensam nu efter en helg fylld med härligt sällskap. Varför ska just min sambo jobba sena kvällar. ? Eller så tar jag lag i mit liv, duschar , piggnar till och går en långrunda. Ja, troligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0