Ett ufo gör entré

Peppet är nästan tillbaka. Veckan är igång och nu djävlar kör vi. Dagen har kanske inte varit mest produktiv , men helgen har suttit i hela förmiddagen. 
 
Lördagen kom en överpepp syster ner med present till mig och Klara. Nu ska det drickas kaffe i finfina thermosmuggar i skolan. In till stan och springer runt på jakt efter kläder. Hem och tar ett glas vin, Tobbe Mattias och Rebecka kommer. För-förfest och sedan förfest hos Carro. I stan var det ett jäkla drag vill jag lova. Inga detaljer, inga skandaler. Men Söndagen blev mycket gjort- fosterställning i soffan hela dagen. 

Idag har vi hittat rätt på Klaras plånbok, skrivit lite debattartikel och börjat på en ny affisch för Kårens After Work. Inspirationsfattiga som vi var resulterade det i lite text innan vi tröttnade. Nu flrdriver vi mest tid i skolan innan vi ska på Kårens hemsideutbildning. Seriösa grejer på g nu. Sedan ska jag dra med mig min finfina sambo (det blir inte svårt) på promenad ikväll. Då ska vi fortsätta med promenadleken och prata om livet, ja sånt som vi är bra på helt enkelt. 

Nu tänker jag dessutom rekomendera två böcker, visserligen har säkert de flesta läst iaf den ena, men ändå.
"Med uppenbar känsla för stil", ingick i kurslitteraturen förre läsåret. Tjurig över att behöva läsa den struntade jag självkalrt i den, även fast jag köpte den. Men nu har jag alltså läst den. Den är sjukt bra. Skildrar manlighet i dagens samhälle. läs den.

"Ett ufo gör entré" Jonas Gardell som författare, behöver jag säga mer? Jag är avundsjuk och vill också kunna uttrycka mig som han gör i skrift. Och en bok måste vara rolig eller intressant för att jag ska läsa den- denna har jag läst två gånger. 

När jag ändå håller på måste jag passa på att berätta om min och Klaras kärlek till "american gladiators" . Det är väl ett utbildande och inspirerande program? Nej inte alls, men det är muskulösa, i vissa fall (ett) heta män med. Varje gren är min bäst gren, det utropar jag glatt därhemma i soffan igenom varje program. 

Veckan är fullspäckad, möten, föreläsningar, workshops och seminarium. Varva det med Gasgue på Onsdag. Tema Rock, jag är aspepp att äntligen få gå all in där. Här ska det minsan svidas om. Och helgen, Kick off med Marknadsgruppen och Eventgruppen . Jag, Klara, Emmie, Micke, Nicklas, Erik, Saltan och Silikon ska alltså ha seriöst möte och sedan "lära känna varandra" (dvs dricka vin) och på lördag är det inflyttningsfest. Just det dit måste vi fixa present också. Fast vi kör på samma koncept som förra gången antar jag. Det är en finfin idé. 

Måste måste få tid att åka hem också, har inte träffat familjen sedan i sommras. Det är inte helt okej. 

Peace.                  

Kommentarer
Postat av: DANGER

När ska vi köpa gnuggisar till onsdag? jag är ju självklart också peppad till 1000en.

2008-10-06 @ 17:18:30
URL: http://malliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0