PERson

herre (emma cunow) gud. eller som vi dödliga skriver, herregud. Jag har för tusan fått sömnsvårigheter. Hur lätt är det då att få in rutin att komma upp på morgonen oavsett om man börjar tio eller ett? Jag ligger och vrider mig, får ångest och somnar inte föränn runt fyra-fem snåret. Det hjälper inte att läsa, titta på urtrista program eller räkna får. Finns det andra tips, förutom sömnpiller? Jag är ju halvdöd för tusan.

Dagen var som sagt senstartad, iväg till skolan vid ett efter att ha suttit helt likgiltig i soffan med min gigantiska kaffethermos (ja, jag älskar den) en timma. Workshopen är förbi, jag har suttit och läst lite debattartiklar . Nu får det vara nog med sånt. Det är roligare att läsa bloggar, blogga själv och slöglo på facebook. Jag ska vara duktig igen, sen ikväll. Då är det möte.

För övrigt är jag mycket fyndig nuförtiden, inte som ordvitsarens okrönte konung Oldsberg men kanske på smågod väg uppåt. Det hela handlar om min kära vän Klara. Som bekant är hon inne i en fas där hon osökt dras till män/killar/pojkar/snabbisar - you name it , men korta namn. En stavelse. Efternamnen får jättegärna likna varandra, ju mer desto bättre. Detta har såklart inte gått omärkt förbi mig. Så nu ordvitsar jag om det, hit och dit. Jag kan ju självkalrt inte avslöja mig här alltför mycket. Man vet ju inte hur smarta själar som läser min blogg och kan med enkel matematik lägga ihop ett plus ett. Men rolig, det är jag. Om jag får säga det själv såklart.

Läser förresten bok tre i min nattboksfas. No Logo heter den. Bra och intressant bok. Om kommersialiseringen angående varumärken och diverse liknande saker. Fick en superidé igår faktiskt. Varumärket virgin ni vet, som har allt från flygplan till läsk säljer ju inte ut för att direkt satsa på högsta kvalité. Nej nej, dem har helt fattat konceptet och säljer sig som varumärke i första hand. Det tänker jag också göra. Komma på en snygg logga, ett fyndigt namn och sedan producera allt . Jag ska ha färjelinjer, hårgfärg, tapeter och kläder. Allt! Tänk vad rik jag kommer bli. Måste ha en kompanjon dock. Kommer bli mycket arbete och en djävla massa pengar på marknadsföring. Vi snackar miljarder. hmm.... en dyr uppstart , men eftersom jag bestämt mig för att lyckas kommer jag ju tjäna in allt med stor vinst så småningom. Någon som vill investera?

Nu svävade jag iväg lite, och det jag skrev verkar säkerligen helt osammanhängande. Men efter en dag i skolan och med lite sömn inatt , verkar det hur logiskt som helst i min hjärna.

Nu behöver jag sysselsätta mig med något annat märker jag.

Kommentarer
Postat av: DANGER

Jag är en utav de smarta,

2008-10-07 @ 15:45:25
URL: http://malliin.blogg.se/
Postat av: emma

Jaha nu var jag odödlig också. FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN en evighet här på denna jävla jorden. Jaja hoppas att det kommer några trevliga människor nästa tusental.

2008-10-08 @ 18:18:30
URL: http://angelwithoutwings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0