Ryssland är ett vackert land

yes, nu går det inte bli mer sambos än vad jag och min kära Klara är. Eller vårt beteende liknar mer ett gammalt gift par.
- Vi eftermiddagsfikar varje dag tillsamans
- Vi vet var den andra har sina saker på exakt plats "ja den ligger under bordet, vid högra hörnet"
- Vi har ett perfekt morgonschema så vi inte går varandra på nerverna (dåligt morgonhumör hos båda)
- Vi lagar alltid mat ihop, och har våra sysslor uppdelade utan att behöva prata om det
- Vi sitter ibland i varsin soffa och läser under tystnad, oich hjälper varandra med korsord
- Vi somnar på sofforna och sover där hela natten och vaknar samtidigt med samma djävla ryggvärk
- Vi gnäller på samma saker på tvn, i tidningar och dyligt.
- Vi känner av varandras kaffebehov och gör den andra glad genom att under tystnad sätta på kaffe och servera
- Vi tittar på "vem vet mest" iförda likandana tröjor och med våra likadana kaffethermosar

Ja herregud jag kan nog fortsätta listan hur länge som helst, men det vill jag inte. Det är fredag idag, agendan är relativt tom. Vi ska till Eurostop och handla inför kvällens middag, till skolan och sätta ihop en affisch till 6mästeriet och sedan är det tomt. Middag och vin hos Delle ikväll. Mysmysmys.

IGår var för övirgt en kul dag, eller? Klara sov hela dagen, vaknade till någon minut och sa något osammanhängande och somnade igen. Jag roade mig genom att titta på dåligt program och dricka bubbelvatten.

Nu ska jag iväg,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0