dag 2

Efter att ha studsat upp ur sängen (yeah right) strax innan nio imorse, dragit på mig powerwalksoutfiten och peppat mig, tittar vi ut genom fönstret och konstaterar surt att det spöregnar ute. Sura för att inte kunna utföra planerna slänger vi oss på soffan. Efter nyttig (självklart) frukost svidar vi om och traskar mot skolan. Då är det självklart sol ute. Sätter oss på biblio och slänger ihop ett tal. Hyllningstal skulle det vara, och syster - gratulerar jag valde att skriva om díg.
Vi håller talen på föreläsningen och det gick ju super såklart :P

Sedan chillar vi runt på campus ett tag och letar efter Ullis som hade lite saker Klara skulle göra, utan resultat. Hem ign och svidar på nytt om till träningsoutfiten. Långpromenad i eftermiddagssolen. Vi är så duktiga . Och egentligen, är det mer kvalitetstid än träning när vi powerwalkar. Vi pratar och skrattar som aldrig förr. Träning är skoj! Speciellt när kära vännen Klara drömmer sjuka drömmar om nätterna som hon kan berätta om. Undrar om hon är riktigt normal ibland..
Återigen hemma, tvätta, pyssla och laga middag. Kyckling med wokgrönskaer och cocosmjölk.

Nu sitter vi här på kvällningen och tittar på Klaras favoritprogram "so you think you can dance" och det kan jag ju berätta, hon dansar där hon chillar i soffan mest hela tiden. Tvätten är såklart inte klar ännu och vi peppar oss med kaffe för att orka med allt.
Tur förresten att ingen ser oss när vi lagar mat, städar och tvättar. Ihushållssysslorna ingår spontana valsdanser, tolkande dans och galen "hip-hop" . "det är vi som är normala, alla andra är konstiga"

Imorgon kör vi igen, upp åtta - morgonpromenad och pyssel innan jag ska till workshopen klockan tolv. Kvällen tisslas och tasslas om Kåren. Ingen vet. Det är ju iofs kul såhär i början på terminen. Sedan är det tänkt att jag ska jobba lite onsdagar framöver.

Dax at kila mot tvättstugan. peace.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag VET att jag kommer träffa dej i vimlet på kåren;)

2008-09-09 @ 22:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0