internkommunikation

okey, John Mayer i lurarna jag snott av Emma. Dagens andra pappersmugg kaffe i handen, andra vilar på min dator. Min alldeles svarta blanka fina jättekassa dator. Den har valt att leva sitt eget liv, allts¨utgå partnerskap med mig. Hur jag väljer att tolka att en elektronisk pryl övergett mig (en av många) skiter jag elt enkelt i att berätta. Emma uppmanar mig att hålla den ifrån vatten. Smart tjej det där, kopnstigt bara att den varken har badat eller fuktats utav mig.

Andra dagen i veckan, andra dagen med intensivt plugg på skolbiblio. Igår var vi stationerade på den lyxiga platsen vid toaletterna på andra våningen, klara pernilla och jag. Idag har vi bytt upp oss ytterligare, panoramafönster, lyxiga lampor, vacker utsikt och gratis passning utav datorer när vi ska ner och ta luft och diverse. När jag tittar upp ser jag pernilla i röd skarf framför sin dator, hon stirrar på skärmen och ser rätt nöjd ut. Antar hon lyssnar på något livsviktigt inslag på aftonbladet eller likanande. Framför mig sitter yrvädret från sthlm. hon sitter mest och skrattar opch kollar på folk nu, tror hon pausar från sitt intensiva skrivande om internkommunikation. Hon lyckas dock fortfarande ha en rätt bestämd uppsyn. Sedan har vi Emma, innan bordet är fullt omkring mig. Hon skrollar skärmen, dricker kaffe och biter på naglarna. Hon pausar nog också lite. Sitter mest med sin kalender och tittar. Planerar säkert en massa viktiga ting.

Tror vi alla tar en liten paus samtidigt då och då, fast vi pratar liksom inte alltid med varandra. vi leker ju viktiga. det måste man när man har sin laptop framför sig. Spelar ingen roll vad man gör egentligen, som just nu. Jag bloggar. Men de tror säkert att jag är inne i ett flow i min c-uppsats (vilket jag såklart är, men inte just nu). Jag kan slå vad om att de tittar på mig i smyg och tänker att "fan vad viktig hon ser ut" .

Veckan flyter, det är rätt god stämning. vi snackar plugg, kaffe, mys, lilla London besök, Julfest och sådär. Rätt fint, blir glad när jag tänker på det. Nästa vecka ska jag handla julklappar. Önskar man sig inget får man inget.

Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0