var det lika skönt för dig som det var för mig?

Jisses vad det går. Fram och tillbaka, hit och dit. Tillbaka i Windy på fredagen. Ett glas vin eller några hos Ullis, med spel ost vin och kex. Helt underbart, det är sådana stunder jag vet varför jag saknar Windy när jag inte är där. Lördagen spenderade jag med matlagning film och egentid innan jag slöt upp med Nadja. Mina finaste brudar från Gislaved, och jag, en box rött och sådär. Det slår liksom aldrig fel. Fest hos Filip, där Sarah lekte rockstjärna och Caroline var mysig. Nadja satt mest med ansiktet i sitt vinglas. Sedan blev det ett glas på Mårten innan jag blev trött, tog en taxi hem och somnade.

Idag har jag stökat runt i stan och letat julklappar, resultatet? Inga julklappar alls. Jag blir ju stirrig, det måste ligga tanke bakom. Så jag kan glittra med ögonen och var mest exalterad av alla när det skall öppnas paket, skrika åt dem att ta mina först och hoppa upp och ner. Helst av allt vill jag hjälpa dem att slita av pappret och halvvägs in i kartongen avslöja triumferande vad det är. Efter det vill jag fråga om de gillade det, helst flera gånger och nöjt bekräfta att jag gjort ett jävla kap. Men givetvis tyglar jag mig, det förstår väl alla inte skulle passa sig.

Sedan satte jag mig i en bastuvärm bil tillsamans med Emma Sebbe Adam och Evelina den var så varm att det brännde när Adam blåste på min axel. Vi sjöng lite, skrattade lite och vips var vi i snöiga Anderstorp, de följde med in och tog en snabbfika innan de bilade vidare. Vissa var ju lite stirriga och hade bråttom för en gångs skull.

Så nu har jag mest myst runt i huset, tagit en långpromenad med mamma och fått lite julkänsla. Jag kommer trivas extremt bra denna veckan, det vet jag.

Filmtips - Up! animerad och faktiskt mycket fin film.

Känner att vi är lite dåliga på kommunikationen här faktiskt.

Så vi kör en, ge mig tips på julklapp till ett tioårigt vilt monster?

Imorgon ska jag och Pernilla åka pulka. Lyckan är total


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0