när är man vuxen då?

okey, tisdag. vilken jävla vecka känns det som. Jag chillar i media och läser runt på bloggar, svarar på mail som jag anser viktiga och känner mig lite häftig faktiskt. Tänk den dagen jag ger mig ut i arbetslivet. Jag brukar tänka på migsjälv om 10 år. Då är jag 31 år. Karriären är på topp såklart. Jag har en snygg man. Jag ser vardagrmorgonarna framför mig. Hur jag vaknar runt halv sju. Flyger upp ur sängen, (dock tror jag inte mitt morgonhumör förändras, så jag skäller lite på min snygga man innan han ger mig en kopp kaffe) . Jag tar en dusch i mitt lyxiga badrum och tar på mig en grymt snygg dräkt. (yes, dräkt. ) Jag ska ha en vacker portfölj också. Det hör till. På okänd ort tar jag mig till jobbet i en dyr bil. Jag jobbar flitigt hela dagen och uppnåg stordåd. Så känner jag, vad jag ska göra på fritiden och den lediga tid jag har är inte riktigt bestämt ännu. Jag tänker mig någon häftigt och annorlunda. Vad tror ni om dessa utsikter? Det gäller ju att sikta högt. Stora mål och breda framtidsplaner.

Steg ett är ju att tillsammans med min kollega/sambo och finaste vän göra ett killar-projektarbete. Det är väl inga. Eller?

Ikväll blir det mys med tjejerna kombinerat med tvätt. 19-23 är det vi som springer som galningar med tvätthögar större än de högsta bergtoppar du kan tänka dig. Två tjejer som bor ihop resulterar i asmycket kläder, vilket jag självklart är tacksam över. Vem vill inte ha två garderober? Men det blir också en djävla massa tvätt. Det är kast man får stå helt enkelt.

I veckan tänker jag att jag ska
* gå på möten
* komma ikapp och förbi i skolan
* Lägga grund för det allra bästa projektarbetet
* Motionera
* Tänker mig ev, vuxensimning igen på Torsdag, sällskap tjejer?
* Tänka ut en sommarplan
* Titta på solresor
* Bestämma mig om jag ska upp till Sthlm på Coldplay eller inte.

Det blir ju lätt. nu kör vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0