people are people

Ibland tänker jag på undervattenssjön som ligger i Antarktis. Den heter Vostoksjön och ligger på 4 km:s djup under den tjocka isen. En helt isolerad, 30 miljoner år gammal sjö som är större än Vänern. Forskare försöker finna ut om det finns liv därnere. Det vet de inte än, för de har inte lyckats komma dit. Men jag vet att det finns platser inom dig och mig, som är precis som Vostoksjön.

    Kanske mörka, kanske ljusa, kanske fulla av okänt liv. Människor söker efter liv överallt. Under jorden, på månen, under isen, på Mars, men glömmer ibland att leta efter det liv som faktiskt står alldeles framför våra ögon. Sen tänker jag på Vostoksjön igen och undrar hur det ser ut därnere. I djupet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0