i got busted

Anderstorp, metropolen, Sveriges topp, Kristallstaden. Kalla det vad du vill. (inget stämmer in, förutom anderstorp då såklart) Men hr är jag nu. Och vet ni vad? det är mysigt. Jag har spenderat kvällen med mamma och bror i soffan framför tvn och chillat. Och ätit god kvällsmat. Det är bäst. Att gå i kylen och florera sig.

Hur tar man sig då till Anderstorp?
Jo man tar sitt pick och pack ifrån östergård, på grund av snön tar man sedan buss 30 till Viktoriagatan. Därefter går man en rask promenad (tänd gärna en cigg under tiden, när  det blåser och snöar) till centralstationen. Väl där väntar man i den råa kylan på EN tågvagn. Ja ungefär iallafall. Väl på tåget möts man av en tjurig tågvärdinna (säger man så, ? jag vill namnge henne tåghitler) som blänger och är otrevlig. Då man har med sig en resekamrat vid namn Pernilla med förkärlek för filmer som i vanliga fall visas på Disney Chanel får man underhållas hela en timma med att titta på en film vid namn Rock Camp, ja jag säger det igen Rock Camp. Jag blängde mest på Pernilla hela vägen för att hon tvingar mig att se detta spektakel. Givetvis var hon förvånad när vi kom fram till slutstationen för tiden gått "så väldans fort". Själv var jag mest lättad. Japp, framme vid slutstationen som sagt, Reftele. Jag tror det säger allt. En öde by som är kallare än Halmstad. Där möts man av tre snorungar som spelar gammal musik, ni vet såndär som är så gammal att de tror att den har blivit cool att spela igen? Står surt med blöta skor, illröd nära, blåst i  håret och en cigg i munnen tills mamma kommer. Sedan färdas vi i bil en stund innan man stiger in genom dörrarna på Sommarhemsvägen. (yes, i know) .

Sedär, och om jag lät negativ nu (vilket jag nog gjorde) är det för att det är obekvämt att ta sig hem till skogarna, men som jag sa. Det är värt det idag. För jag har mysigt.

Blir nog endel häng med dessa knäppisar i helgen : (ja även lillen till vänster, han är min bästa kompanjon i guitarr hero)











Peace

Kommentarer
Postat av: pg

lina, knäppis. Det heter ju camp rock;) hahahaha.

2009-03-12 @ 23:55:40
URL: http://pege.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0