bland finniga moppepojkar och tjyvrökande blondiner

sådär, småland igen. rätt skönt ändå. Igår myste jag till detmed mamma och syster. ett glas vitt (alkoholfritt till syster givetvis) och mat och prat.Sedan blev det skiftbyte mellan syster och Pernilla. Vi satt uppe ett tag, pratade om vuxna och livsviktiga saker. Insåg sedan hur gamla vi blivit. eller njae 21 och 22 är ju ingen ålder. Men vi beter oss betydligt äldre ibland. Vi diskuterade bostadsmarknaden, jobb och livet. Det hela resulterade i en härlig kväll. Vi dog av skratt emellanåt, varför spelar ingen roll egentligen, det var träskons fel ändå. Vi avrundade med lite nintendo wii, mariokart. Vilken jävla skitspel. Jag hatar det, spelade ju ingen roll hur grymt jag rattade runt med den vita plastratten i luften. Den gjorde ju inte som jag sa ändå.

I småsömnen ringer Emma, min allra finaste och bästa Emma. Hon var påväg hem efter en lyckad överstabs-överlämning. Hon var lugn, det var inte resten av diskussionen att dömma.

Imorse flög jag upp efter nio. På med kaffe och fram med frukostbuffén. (en av de bra sakerna med att vara hemma hos mamma). Väcker Pg som snusat bredvid mig inatt. Vi avnjuter en härlig frukost ihop, precis som förr faktiskt. Övernattning, uppe länge, försöka vara tysta utan lyckat resultat alls, och äta frukost lite försent ihop. Vi behövde nog det ändå, vara lite barnsliga med tanke på att vi blev minst 35 när vi diskuterade livets ting över vinet innan på kvällen.

Pratat i telefon med den onyktraste människan igår, det var ingen nådig bakfylla han satt inne med. Vi snackar fosterställning på badrumsgolvet och kaxighetsgrad 0. Härligt.

Nu ska jag dricka mer kaffe, min drog och kärlek. Dra mig bort till Tornabackevägen senare. Här snackar vi exklusiva gatunamn, Sommarhemsvägen som underteckand bor på, granstigen som ligger nedanför och Tornabackevägen, där finaste Pernilla bor. Men det har ju sin charm ändå. Visst? I eftermiddag ska jag till min gamla skola, mitt gamla högstadie som jag trodde jag regerade över i de tre år jag gick där. Vi snackar attityd i korridoren, skolk från de töntiga lektionerna, häng i "mysen" och tjyvblossa bakom skolan i trappan. Det var tydligen ett högt spel, att vara coolast bland finniga moppepojkar och vinna deras hjärtan.  

Tills vi hörs igen (emma,erhm) puss

Kommentarer
Postat av: Emma

Saknar dig

2009-11-26 @ 13:52:00
URL: http://angelwithoutwings.blogg.se/
Postat av: pg

darling. puss

2009-11-26 @ 22:25:15
URL: http://pege.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0