jobbar vi så, i smyg?

jag måste säga att jag skarpt gillar tjejer som ger relationstips om kärleksförklaringar, gemensam ekonomi osv som inte betalar hyra själv. jisses. ser det lite som min humorblogg, när jag läser den.

Annars är det gott nu, solen skiner och jag har bytt min tjocka dunjacka mot skinnjacka och trenchcoat. Det är härligt. Jag är lite som Ida Lönneberga. Bestämer själv när det blir vår.

Spenderade helgen i Munkedal. och den var precis som har förutspådde. Stolen var iskall, människorna hemska och repet jättevasst. Nejdå, vilken fantastisk helg jag har haft. sol, promenader, utflykt, rödvin och omgiven av alldeles underbara människor. Mycket kan mna klaga på hos mig, varför vet jag inte- hah. men mina män kan jga minsan välja väl. Eller män med bra föräldrar? Vilket som, jag trivdes som fisken i vattnet, Lina i en bar och handen i handsken. Jag sitter nästan här på jobbet och har längtan tillbaka.

Vardagen är fortfarande rutin. Klockan ringer samma trötta tid, jag lägger mig en stund på min favoritplats innan jag häver mig upp ur sängen. drar på kläder på min bleka kropp och drar till jobbet. Snart låter det såhär ; klockan ringer, jag flyger upp ur sängen, dansar ett par steg och klär på min brunbärnda kropp ett par jeansshorts och en tröja. Sätter fötterna i ett par luftiga skor och skuttar till jobbet. Jag är trött på vinter nu och känner att något alldeles fantastiskt är på gång nu när solen skiner. Det går mo varmare tider.

Jag märker hur bekväm jag faktiskt blivit med att inte spendera min helger på krogen jämt. sist jag var ute och svängde på benen ville jag gå hem två minuter efter vi hängt av oss jackorna. Det beror inte allspå sällskapet, det var väldigt angenämnt eller utestället heller. Det berodde på att jag saknade det som var hemma. Den lilla nörden som låg och sussade och väntade. Eller, väntade och väntade. Hoppades på att jag inte skulle komma hem eskorterad av två poliser igen snarare, och gärna nte väcka honom på mina vingliga ben när jag kom hem. Men ändå. Jag trivdes i helgen att vakna tidigt på lördagen, gå en långpromenad i solen och åka på utflykt under dagen. För att avsluta dagen i soffan med ett glas rött.  Fast i helgen, då blir det krogen mina vänner, vi ska hälsap å gisleparken.

Men ja, jag tror väl det kan bero på, och ja nu kommer det.. att jag är kär.

Men, ja det kunde ju Pernilla talat om för mig redan förra året, enligt henne såklart.

fast, vi jobbar inte så. bara i smyg

Kommentarer
Postat av: p to the g

det kan du hoppa upp och sätta dej på att jag hade kunnat!

2010-03-19 @ 00:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0